Single Channel
Tek kanaldan satınalmanın klasik modelidir. Müşteri bir dükkana girer, satış danışmanı ile uygun alternatif için görüşür, ve tercih ettiği ürünü, hizmeti satın alır.
Multi-Channel
Müşteriler, ürünler hakkında bilgilere birden çok kanal ile ulaşabilirler; dükkanlar, web siteleri, e-postalar ve sosyal medya. Araştırmaları sonucunda tercih ettikleri kanaldan alışveriş yaparlar. Multi-Channel modelinde her kanal müşteriye odaklanmak yerine kendi işleyişine odaklanmaktadır.
Omni-Channel
Müşteri satınalma kararını verme sürecinde markanın tüm iletişim sürecinin birlikte çalışma deneyimini yaşayabilir. E-Posta'lar, dükkan-içi iletişim, sosyal medya, tüm kanallar müşteri tercihlerinin toplanması, her kanalla paylaşılması, müşterinin her kanalda tanınması, önerilerle karşılanması ve satınalma deneyiminde mükemmelliği yaşamasına odaklanmıştır.